Förlossningsberättelse 9/3 2016 kom vår älskade efterlängtade dotter till världen

Förlossnings berättelse 

Började med värkar hemma 40+3 kom min älskade lilla prinsessa till värden 
Åkte in natten den 9 mars kl 03:05 kom vi in till Karlskoga förlossning 
Dom satte ctg reggade värkar sen undersökning va enbart då öppen 1 och en halv cm 
Sen fick jag en morfin spruta o ja o gubben fick sova över. 
Kl 6:30 ringde jag på kl om att morfinsprutan inte hjälpte mot värkar. 
Kl 9 så fick jag lägga mig i badet med ctg då va värkarna kraftiga kl 10 hade jag öppnat mig 4 cm sen la dom en tidig Eda epuidral ryggmärgsbedövning 
Sen efter tag så undersöktes jag igen o då var jag öppen 5 cm 
Sen undersöktes ja efter drygt en timma igen o hade kraftiga värkar och var öppen 5 cm fortfarande o då började jag få ännu mer kraftiga värkar o bad dom kolla för jag ville jag krysta o då va jag öppen 7 cm på en värk va jag öppen 9 cm 
Sen fick ja upp o ställa mig på knä men helvete va ont de gjorde så de gick inte alls de va för att hon ville att dottern skulle tränga ner mer 
Så jag fick lägga mig i gynställning med benen upp.. 
Jag hade kraftiga krytvärkar men korta sådana 
Så dom satte en sugklocka för att stötta mig dom hjälpte mig med en värk sen skötte jag resten själv 
Dom va tvungna att hålla emot annars hade bebis flugit ut med raketfart. 
Så tio timmar från kom in på förlossningen till att hon föddes 
Och 5 timmar från att dom riktiga värkar satte igång så ute 5 kraftiga krystvärkar så va hon ute.
Dom klippte mig i och med att jag inte skulle spricka så mycket men lyckades spricka inne i slidan men jag har ont i röven AA skitsamma konstigt iaf
Jag fick bli nedsövd o sy iaf dock vet jag ej hur många stygn. 
Men min dotter tar bröstet fint och nu väntar vi på att få åka hem imorgon ikväll ska hon få bada iaf ❤️
Hon vägde 3800 g och är 52 lång jätte fin i hyn och inga som helsta problem 
Varken under graviditeten eller efter förlossningen. 
Jag är en superstolt mamma 
Och Gud i himmelen vilken fantastisk förlossning med världens underbaraste bm omg aldrig mött underbarare sen
Vill min bm på mödravården komma hem till oss och hälsa på o göra ett avslut ❤️
Jag är så evigt tacksam att min sambo fanns där för mig han va till så stor hjälp o han tar till sig sin dotter så de heter duga. 
Jag älskar min lilla familj ❤️
Andreas Larsson du har och är varit fantastisk de va bra att det bara blev du och jag 
Fick du beröm av vår älskade bm som sa att du borde lära andra nyblivna pappor hur man ska göra. 
Och dom sa även att du va ett super stöd för dom när dom förlöste Emilia ❤️
Gud va jag är lycklig 💗





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

inajansson.blogg.se

Här skriver jag om kampen om att få hem min son och andra saker som händer i mitt liv Kampen mot haninge komun och alla myndigheter som felbedömt mig. Och hur min son ska kunna få rätten till sin egen mamma. Följ gärna med i mitt liv. och kom med tips om vad jag kan ta upp på min blogg, som ni vill läsa om eller att jag ska skriva om. Hoppas ni har det bäst o glöm nu inte att kolla då o då. Kramar från mig

RSS 2.0